35,7 mln zł dofinansowania na centrum przesiadkowe i trasy rowerowe Drukuj Email
czwartek, 27 lipca 2017

Obok zintegrowanego centrum przesiadkowego powstanie system tras rowerowych mających za zadanie skomunikowanie poszczególnych rejonów gminy. Na ten cel powiat pszczyński i gmina Pszczyna otrzymały 35,7 mln zł dofinansowania.

 

 

 

Zarząd Województwa Śląskiego ogłosił listę projektów, które otrzymają dotację. Projekt przewiduje m.in. budowę obiektu przy ul. Sokoła w Pszczynie, które stanowić będzie miejsce obsługi podróżnych. Mieszkańcy powiatu oraz turyści będą mogli przesiadać się pomiędzy różnymi środkami komunikacji - samochodami, rowerami, autobusami czy pociągami. To zadanie zgłosił powiat pszczyński, który będzie odpowiadał za jego realizację.

Gmina Pszczyna do końca listopada 2020 roku wybuduje 20 km tras rowerowych, prowadzących z pszczyńskich sołectw i osiedli do centrum przesiadkowego. To jedna z największych inwestycji realizowanych w gminie. Na ten cel Urząd Miejski przeznaczy 23 691 479 zł. Dofinansowanie inwestycji wynosi 18 752 858. Prawie 5 mln zł to wkład własny gminy.

Koncepcja zakłada wybudowanie 8 tras, ciągów rowerowych oraz pieszo-rowerowych umożliwiających komunikację z sąsiednimi gminami.

- Wiele miesięcy pracowaliśmy nad przygotowaniem niezbędnej dokumentacji. Dzisiaj przechodzimy do fazy realizacji. To dla gminy Pszczyna jedna z największych inwestycji w ostatnich latach i największy projekt, który realizujemy wspólnie z powiatem pszczyńskim. Obie inwestycje wpłyną na ochronę środowiska, komfort podróżowania oraz rozbudowę oczekiwanych przez mieszkańców sieci ścieżek rowerowych – informuje burmistrz Pszczyny Dariusz Skrobol

 

Planowane trasy rowerowe

 

- N1 – N2–

Odcinek N1 – N2 - wzdłuż DW 933 po stronie południowej - od ul. Konopnickiej do drogi gruntowej. ok. 0,170 km

- N-B –

Odcinek N-B - wzdłuż DW 933 po stronie południowej – od skrzyżowania z ul. Sikorskiego do skrzyżowania DW 933 z ul. Rudawki w Rudołtowicach

ok. 3,100 km

- I-J –

Odcinek I-J - od ul. Sokoła (centrum przesiadkowego)  przez park, ul. katowicką, K.Miarki, Łowiecką, Myśliwską do przystanku kolejowego w Piasku. ok. 4,750 km

- G-H1 –

Odcinek G-H1 - od ul. Sokoła (centrum przesiadkowego) ul. Kościuszki, Bogedaina, chodnik przy policji do ul. Bielskiej, śladami chodnika do ul. Dobrawy, wzdłuż ul. Marii Skłodowskiej Curie do skrzyżowania ul. Marii Skłodowskiej Curie z ul. Grzebłowiec przez osiedle Piastów

ok. 2,227 km

- G1-F1 –

Odcinek G1-F1 od ronda na ul. Bogedeina, ul. Korfantego do ronda Miast Partnerskich (ul. Cieszyńska) ok. 0,310 km

- F1-F2 –

Odcinek F1-F2 – od ronda Miast Partnerskich (ul. Cieszyńska)  wzdłuż DW 939 do ul. Fitelberga w Łące. ok. 2,700 km

- F2 –F3 –

Odcinek F2-F3 - od ul. Fitelberga w Łące  wzdłuż DW 939 do ul. Brzozowej w Wiśle Wielkiej. ok. 6,569 km

- N-O –

Odcinek N-O - od ul. Męczenników Oświęcimskich (DW933) do Kościoła w Ćwiklicach ok. 0,39 km

 

Sumaryczna długość wszystkich tras rowerowych wynosi 20,03 km

 

Czy możesz już odebrać dowód

Reklama

Pszczyński rower

Reklama

CEIDG

Reklama

Internetowa mapa Pszczyny

Reklama

Strategia Rozwoju Gminy

Reklama

Prawo miejscowe

Reklama

Biuletyn Informacji Publicznej

Reklama

Budżet Obywatelski

Reklama

Gospodarka odpadami

Reklama

Karta dużej rodziny

Reklama

Gminna Karta Dużej Rodziny

Reklama

Publikacja regionalna

Reklama

Wirtualne biuro

Reklama

Program ochrony powietrza

Reklama

Tłumacz migowy w Urzędzie

Reklama

Lokalna Grupa Działania

Reklama

Urząd wyśle SMS-a

Reklama

Projekt KREATOR

Reklama

Głos Pszczyński

Reklama

Ta strona używa pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies .