W Czarkowie i w Studzienicach wybudowane zostaną dwa nowe przedszkola. Na terenie gminy zmodernizowany zostanie także system oświetlenia. Środki na realizację tych inwestycji gmina Pszczyna otrzyma w ramach programu Polski Ład.
W poniedziałek, 25 października poseł Grzegorz Gaża spotkał się w Pszczynie z przedstawicielami władz kilkunastu lokalnych samorządów, aby przekazać informację projektach z regionu, które otrzymały rządowe finansowanie. Gminę Pszczyna reprezentował zastępca burmistrza Piotr Sidzina.
- Otrzymaliśmy blisko 10 milionów złotych. Środki te pozwolą dofinansować realizację dwóch bardzo istotnych projektów. Pierwszy z nich dotyczy budowy dwóch całkowicie nowych przedszkoli w Studzienicach i Czarkowie. Realizacja tego zadania zwiększy ofertę opieki i edukacji najmłodszych mieszkańców gminy - mówi zastępca burmistrza Piotr Sidzina.
Drugie z zadań, na które gmina otrzymała 1,44 miliona złotych, to poprawa efektywności energetycznej oświetlenia ulicznego w gminie Pszczyna obejmującą modernizację oświetlenia. - Kilka lat temu w gminie Pszczyna rozpoczęliśmy wymianę ulicznego oświetlenia na lampy LED. Przynosi to wymierne korzyści finansowe, a pośrednio również wpływa na ekologię. Zwiększa także - co najważniejsze - bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców. Dodatkowe środki z pewnością pozwolą przyspieszyć realizację inwestycji - zaznacza Piotr Sidzina.
Pośród złożonych do rządowego programu Polski Ład propozycji znalazł się także wniosek dotyczący budowy kanalizacji w sołectwie Piasek, który jednak nie znalazł źródła finansowania. - Temat rozbudowy kanalizacji i jej finansowania był przedmiotem spotkania w lipcu, kiedy rozmawialiśmy wspólnie z posłem Grzegorzem Gażą, burmistrzem Dariuszem Skrobolem, skarbnikiem gminy Arturem Krawczykiem oraz radnymi. Choć ta inwestycja nie znalazła finansowania w programie Polski ład, to pozostaje ona w grupie najważniejszych zadań, które przed nami stoją. Na pewno nadal będziemy poszukiwać środków, które pozwolą nam tę inwestycję realizować - dodaje zastępca burmistrza.