Tylko do końca czerwca jest czas, aby dokonać wpisu w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Dotychczas w gminie Pszczyna obowiązek ten wypełniło 1984 gospodarstwa, czyli 14%. By przypomnieć o konieczności dokonania wpisu Urząd Miejski w Pszczynie lada dzień rozpocznie dystrybucję przypomnień o CEEB.
W najbliższych tygodniach 18 tysięcy ulotek trafi do mieszkańców wraz z informacją o wysokości podatku od nieruchomości. Dystrybucja zaplanowana jest tak, aby dotarła do jak największego grona osób.
Dodatkowo, od kilku miesięcy o konieczności wpisu do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków przypomina straż miejska. Podczas kontroli palenisk, które prowadzi między innymi wspólnie z pracownikami Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego oraz Referatem ds. Jakości Powietrza, informuje o obowiązkach dotyczących CEEB.
W niedalekiej przyszłości ewidencja ma być ważnym elementem walki o poprawę jakości powietrza. Wskaże te obszary, w których powinna pójść pomoc.
- Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków będzie dla nas bardzo pomocnym narzędziem w walce ze smogiem - podkreślał już wcześniej burmistrz Dariusz Skrobol. - Przede wszystkim jasno wykaże liczbę kotłów, które należy wymienić w możliwie najszybszym terminie. To będzie również dla nas wskazówka, w jakim kierunku powinniśmy organizować wsparcie.
W jaki sposób złożyć deklarację? Można to zrobić za pośrednictwem internetu na stronie www.zone.gunb.gov.pl lub złożyć wniosek w formie papierowej w Urzędzie Miejskim. Wypełniony formularz można zostawić w biurze podawczym UM, Wydziale Ochrony Środowiska lub Referacie ds. Jakości Powietrza. Ważne, żeby uczynić to do 30 czerwca.
Na stronie Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków na bieżąco publikowany jest ranking gmin. Gmina Pszczyna zajmuje obecnie (27 stycznia o 13.00) 25. miejsce na 167 jednostek samorządu terytorialnego z województwa śląskiego.