przesuń do początku strony
Strona główna/Aktualności/PBO: dziś mija termin na składanie wniosków!

PBO: dziś mija termin na składanie wniosków!

24 Marca 2025
kategoria:
News
PBO: dziś mija termin na składanie wniosków!

Kolejna edycja Pszczyńskiego Budżetu Obywatelskiego trwa. Już niedługo mieszkańcy zadecydują o podziale środków na realizację własnych pomysłów służących lokalnej społeczności. W tegorocznej edycji do dyspozycji mieszkańców przeznaczono 2 500 000 zł.

- Pszczyński Budżet Obywatelski to wyjątkowa okazja dla naszych mieszkańców, aby aktywnie uczestniczyć w rozwoju naszej gminy. To Państwo decydujecie, na co zostaną przeznaczone środki, co jest cennym elementem budowania wspólnoty i odpowiedzialności za nasze otoczenie. Zachęcam wszystkich do zgłaszania swoich pomysłów i udziału w głosowaniu - mówi burmistrz Pszczyny Dariusz Skrobol.

Jakie projekty można zgłaszać?

Budżet obywatelski obejmuje dwa rodzaje projektów:

Projekty ogólnogminne - realizowane na terenie całej gminy Pszczyna. Na ten cel przeznaczono 5% całkowitej kwoty budżetu.
Projekty lokalne - skierowane do mieszkańców poszczególnych osiedli i sołectw.
  40,5% środków zostanie podzielone po równo między wszystkie jednostki pomocnicze gminy.
  49,5% środków rozdzielone będzie proporcjonalnie do liczby mieszkańców danego sołectwa lub osiedla.
  Dodatkowo 5% budżetu przeznaczono na rezerwę dla projektów niedoszacowanych, przy czym dofinansowanie z tej rezerwy nie może przekroczyć 10% wartości projektu.
 

Jak zgłosić swój projekt? 

Wnioski można składać od 10 do 24 marca w jednej z trzech form:
Osobiście - w Urzędzie Miejskim w Pszczynie, ul. Rynek 2, w godzinach pracy urzędu.
Drogą pocztową - na adres: Urząd Miejski w Pszczynie, ul. Rynek 2, 43-200 Pszczyna, z dopiskiem „Budżet Obywatelski” (liczy się data wpływu przesyłki do urzędu).
Pocztą elektroniczną - na adres pszczyna[at]pszczyna.pl, wysyłając zeskanowane oryginały dokumentów.


Harmonogram PBO 2026

28 marca - publikacja listy zgłoszonych projektów
31 marca - spotkanie komisji
22-29 kwietnia - analiza wniosków
30 kwietnia - posiedzenie komisji po analizie projektów
7 maja - publikacja zaakceptowanych projektów
26 maja - odbiór kart i urn przez sołtysów i przewodniczących
27 maja - 9 czerwca - głosowanie mieszkańców
10 czerwca - zwrot urn i kart do głosowania

18 Sierpnia - ogłoszenie wyników!

Więcej szczegółów na stronie www.budzet.pszczyna.pl