przesuń do początku strony
Strona główna/Aktualności/Rozpoczyna się elektroniczny nabór do pszczyńskich szkół

Rozpoczyna się elektroniczny nabór do pszczyńskich szkół

12 Marca 2021
kategoria:
News
Rozpoczyna się elektroniczny nabór do pszczyńsk

Od poniedziałku, 15 marca br. rozpoczyna się nabór do pszczyńskich szkół podstawowych. Wszelkie informacje, a także formularze zgłoszeniowe dostępne są w specjalnym serwisie internetowym pod adresem https://sp-pszczyna.nabory.pl

Ze względów organizacyjnych zaleca się, aby dokonać zapisu dziecka do szkoły obwodowej w terminie od dnia 15 marca 2021 r. godz. 8:00 do dnia 22 kwietnia 2021 r. do godz.15:00.

W przypadku zapisywania dziecka do szkoły podstawowej, w obwodzie której mieszka, wystarczy wypełnić formularz zgłoszenia dostępny na platformie internetowej i po wydrukowaniu oraz po podpisaniu złożyć go w sekretariacie szkoły obwodowej ucznia.

Do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej przyjmuje się w pierwszej kolejności dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły.

Przy zapisach do szkoły podstawowej obowiązuje rejonizacja, co oznacza, że szkoły podstawowe przyjmują dzieci zamieszkujące w ich obwodzie. Istnieje też możliwość zapisania dziecka do szkoły pozaobwodowej, przyjęcie  będzie jednak  uzależnione od liczby wolnych miejsc w tej szkole oraz spełniania przez dziecko kryteriów rekrutacji.

Informacja o kryteriach, przyznawanej punktacji, a także wymaganych dokumentach znajdują się na stronie głównej serwisu https://sp-pszczyna.nabory.pl .

Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych będzie miało miejsce 30 kwietnia 2021 r. o godz. 13:00

Po ogłoszeniu list kandydatów zakwalifikowanych, rodzice kandydata zakwalifikowanego do przyjęcia do szkoły podstawowej potwierdzają w szkole wolę uczęszczania w terminie  od dnia 4 maja 2021 r. od godz. 8:00 do dnia 7 maja 2021 r. do godz. 15:00.

W przypadku niezakwalifikowania się dziecka do żadnej z wybranych szkół, należy zalogować się ponownie do systemu, wypełnić w systemie zgłoszenie , wydrukować i podpisać zgłoszenie do szkoły obwodowej i niezwłocznie złożyć go w tej szkole, w której dziecko objęte obowiązkiem szkolnym ma zagwarantowane miejsce.

Ogłoszenie listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych nastąpi  w dniu 12 maja 2021 r. do godz. 13:00 .

 

UWAGA ! W przypadku braku dostępu do Internetu /braku możliwości wydruku, prosimy o telefoniczne skontaktowanie się z sekretariatem szkoły pierwszego wyboru.