Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że aktualnie weryfikowane są wnioski złożone w naborze uzupełniającym.
Z uwagi na dużą liczbę złożonych wniosków i wdrożenie oceny merytorycznej zgodnie z regulaminem, planowana data wyników naboru uzupełniającego to połowa stycznia 2022r. Jednocześnie informujemy, że procedowana jest zmiana regulaminu naboru w zakresie obowiązku dostarczenia projektu koncepcyjno - technicznego do dnia 31.12.2021r. (załącznik nr 7). Termin ten będzie przesunięty do dnia 30.06.2022r. Przypominamy, że zgodnie z regulaminem, mieszkaniec nie może podpisać umowy z wykonawcą instalacji przed podpisaniem umowy o grant z Gminą Pszczyna, natomiast może w tym czasie dokonać rozeznania rynkowego (zgromadzić 3 oferty zgodnie z załącznikiem nr 9 do regulaminu).
Dodatkowo informujemy, że w ramach I naboru rozpoczęły się w grudniu br. odbiory instalacji przez operatora programu (inspektorów nadzoru). Osoby, które mają wykonaną i gotową do odbioru instalację proszone są o zgłoszenie tego faktu na adres Operatora programu, tj.
Ze względu na konieczność skompletowania dokumentacji projektowej dla wszystkich grantobiorców I naboru, planowana refundacja nastąpi w roku 2022r.
Jednocześnie informujemy, że osoby, które sfinansowały w roku 2021 instalację fotowoltaiczną są uprawnione w ramach ulgi termomodernizacyjnej do odliczenia od podatku całości poniesionych wydatków (refundacja będzie stanowiła przychód w 2022 roku).