Trwa budowa Pszczyńskiego Centrum Kultury. Zobaczcie, jakie prace zostały wykonane w marcu. Mamy dla Was też garść ciekawostek z placu budowy. Z filmu dowiecie się, jaki zasięg ma żuraw wieżowy, ile wykorzystano materiałów i w jaki sposób sprawdza się ich jakość.
W marcu nastąpiła kontynuacja robót ziemnych rozpoczętych w styczniu i trwających przez cały luty. Wykonano m.in. wykop i wzmocnienie podłoża pod mur oporowy oraz pod budynek techniczny. W pierwszym tygodniu marca zakończono wykonywanie instalacji sanitarnych podposadzkowych, które będą znajdować się pod budynkiem głównym Pszczyńskiego Centrum Kultury. Zostały ułożone kolejne betony podkładowe pod płytę fundamentowa w strefie przyszłego foyer, sal warsztatowych, muru oporowego oraz ławy budynku technicznego.
Rozpoczęły się także roboty w zakresie konstrukcji żelbetowych. Ułożono m.in. zbrojenie oraz zabetonowano płytę fundamentową i ścianki w przegłębieniu pod widownią sali głównej, a także rozpoczęto układanie zbrojenia płyty fundamentowej pod salą kinową oraz pod Foyer. Wykonano także zbrojenie oraz betonowania części kanałów podposadzkowych.
Przypomnijmy, że przy ulicy Bielskiej powstaną między innymi: sala widowiskowa na 500 osób, sala kinowa mieszcząca około 150 osób oraz liczne sale warsztatowe. Wokół obiektu powstaną zagospodarowane tereny zielone.
A teraz garść ciekawostek. Dotychczas na plac budowy dostarczono i wbudowano łącznie około 250 metrów sześciennych betonu konstrukcyjnego oraz około 120 ton stali zbrojeniowej. W marcu na budowie został postawiony żuraw wieżowy o zasięgu pracy 60 m. Konstrukcja ta została posadowiona na specjalnie przygotowanej do tego celu platformie, która została wcześniej zbadana pod kątem nośności i zagęszczenia.
Jako ciekawostkę możemy przytoczyć również fakt, że każda dostawa betonu na plac budowy jest weryfikowana i podlega dodatkowym badaniom. Bezpośrednio na budowie bada się konsystencję wbudowywanej mieszanki. Odbywa się to tzw. metodą opadu stożka. Ponadto z każdego betonowania pobierane są próbki sześcienne do badań wytrzymałości.
W trosce o komfort i wygodę okolicznych mieszkańców, przy wyjeździe z placu budowy zainstalowano specjalną myjkę do podwozi i kół samochodowych. Każdy kierowca wyjeżdżający z terenu inwestycji, jest zobowiązany regulaminem do weryfikacji czystości i w razie konieczności do przejazdu przez myjnię. Jeśli okoliczne drogi będą jednak zanieczyszczone, to w pogotowiu czeka specjalny samochód z systemami zbierającymi zanieczyszczenia i myjącymi jezdnię.