Prof. Karol Wolski z firmy Vredo Polska Sp. z o.o. zajmującej się m.in. zagospodarowaniem terenów zielonych, na zlecenie Urzędu Miejskiego przygotował harmonogram oraz zakres niezbędnych prac, które wykonawca stadionu miejskiego musi przeprowadzić w ramach działań naprawczych. Przygotowywana jest również ekspertyza stanu murawy boiska piłkarskiego.
Przebudowa stadionu im. Jana Larysza w Pszczynie rozpoczęła się w lipcu 2019 roku. Zakres prac przewidywał rozbudowę infrastruktury lekkoatletycznej, a także prace związane z położeniem nowej murawy boiska. Całkowita wartość zadania to 6 987 567 zł. Ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach „Programu rozwoju infrastruktury lekkoatletycznej 2018” gmina Pszczyna pozyskała dotację w wysokości 2 mln zł.
Wykonawcą inwestycji została wyłoniona w drodze przetargu Gardenia Sport Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Obiekt został oddany jesienią 2020 roku. Niestety w okresie zimowym zauważono, że na stadionie pojawiły się usterki. Wobec tej sytuacji burmistrz Pszczyny Dariusz Skrobol zażądał wykonania prac naprawczych. W rezultacie ustalono, że przygotowany zostanie dokument pozwalający określić rodzaj oraz przyczynę usterki oraz zakres niezbędnych prac do wykonania z kolejnością ich realizacji w celu sprawnego i skutecznego zlikwidowania powstałych wad.
We wtorek, 23 marca, na stadionie z prof. Karolem Wolskim spotkali się przedstawiciele Urzędu Miejskiego, Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, a także wykonawcy. Podczas spotkania przedstawiciele firmy Gardenia Sport Sp. z o.o. otrzymali harmonogram prac naprawczych związanych z poprawą funkcjonowania murawy. W najbliższym czasie przygotowana zostanie również ekspertyza dotycząca przyczyn usterek, które pojawiły się na bieżni tartanowej wraz z programem naprawczym.