Deklaracja dostępności strony internetowej, Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Pszczynie oraz aplikacji mobilnej E-Obywatel
Wstęp
Urząd Miejski w Pszczynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej, Biuletynu Informacji Publicznej oraz aplikacji mobilnej E-Obywatel zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Miejskiego w Pszczynie www.pszczyna.pl , Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Pszczynie oraz aplikacji mobilnej E-Obywatel.
Data sporządzenia Deklaracji dostępności i metoda oceny dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-03-29
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Dane teleadresowe jednostki:
Urząd Miejski w Pszczynie
ul. Rynek 2
43-200 Pszczyna
Tel. 32 449-39-00
Fax. 32 449-39-18
E-mail:
Koordynator ds. Dostępności (dotyczy osób ze szczególnymi potrzebami):
Piotr Kost
Dworcowa 30,
43-200 Pszczyna
Tel. 32 449-39-69
Status pod względem zgodności z ustawą:
Biuletyn Informacji Publicznej: bip.pszczyna.pl
Data uruchomienia strony: 2004.07.28
Data aktualizacji strony: 2024.03.21
Strona internetowa bip.pszczyna.pl jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Na żądanie Klienta niedostępne treści mogą zostać przetworzone na dostępne cyfrowo lub udostępnione w alternatywnej formie.
Wyłączenia:
Ułatwienia na stronie BIP:
Strona www.pszczyna.pl:
Data uruchomienia strony: 18.01.1998r.
Data aktualizacji strony: 21.03.2024r.
Strona internetowa www.pszczyna.pl jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Na żądanie Klienta niedostępne treści mogą zostać przetworzone na dostępne cyfrowo lub udostępnione w alternatywnej formie.
Filmy opublikowane po 23 września 2020 r. będą posiadały napisy.
Ułatwienia na stronie www.pszczyna.pl:
Dokłada się starań, aby na bieżąco usuwać stwierdzone bariery na stronie internetowej.
Aplikacja mobilna:
Urząd Miejski w Pszczynie udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
W przypadku problemów z dostępnością treści zawartych na stronie internetowej, Biuletynie Informacji Publicznej lub aplikacji mobilnej prosimy o kontakt. Osobą wyznaczoną do realizacji spraw w zakresie dostępności cyfrowej jest Piotr Kost. Kontaktować można się drogą telefoniczną pod numerem telefonu 32 449-39-69 lub pocztą elektroniczną na adres e-mail:
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać wnioski o zapewnienie dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej.
Skargę można złożyć pocztą na adres: Urząd Miejski , ul. Rynek 2, 43-200 Pszczyna lub drogą elektroniczną:
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność Architektoniczna siedziby Urzędu Miejskiego w Pszczynie:
1 piętro - sekretariat, biura : Burmistrza, zastępców Burmistrza, Skarbnika, Sekretarza Gminy, Wydziału Organizacyjnego i Kadr, Wydziału Prawnego;
2 piętro - Sala Sesyjna, Mała Sala Obrad, Biuro Rady Miejskiej, Wydział Informatyki, Referat Rozwoju i Funduszy Europejskich.
Na parterze : Wydział Spraw Obywatelskich oraz toaletę dla osób poruszających się na wózkach.
Poprzez możliwość skorzystania z windy możliwy jest dostęp do biur :
1 piętro : Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych, Wydziału Podatkowego, Wydziału Finansowego, Referatu Lokalowego.
2 piętro : Urzędu Stanu Cywilnego, Wydziału Finansowego, Wydziału Podatkowego.
Mapka z oznaczeniem miejsc parkingowych i wejść dla osób niepełnosprawnych do budynku Ratusza w Pszczynie przy ul. Rynek 2
Mapka z oznaczeniem miejsc parkingowych i wejść dla osób niepełnosprawnych do budynku Urzędu Miejskiego w Pszczynie przy ul. Dworcowej 30
Mapka z oznaczeniem miejsc parkingowych i wejść dla osób niepełnosprawnych do budynku Urzędu Miejskiego w Pszczynie przy ul. Zdrojowej 4
Mapka z oznaczeniem lokalizacji Referatu Promocji Urzędu Miejskiego w Pszczynie przy ul. Piastowskiej 24/1
Archiwum Zakładowe - pomieszczenia archiwum usytuowane są na parterze budynku, przy drzwiach wejściowych zainstalowano domofon umożliwiający kontakt z pracownikami archiwum.
Wnioski dotyczące udostępniania dokumentów z archiwum należy składać pisemnie w Biurze Obsługi Klienta w budynku głównym urzędu, w Pszczynie przy ulicy Rynek 2.
Mapka z oznaczeniem lokalizacji Referatu d/s Jakości Powietrza Urzędu Miejskiego w Pszczynie przy ul. 3 Maja 11
Dodatkowe informacje:
W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej dla osób niesłyszących:
Urząd Miejski w Pszczynie (Ratusz) wyposażony jest w pętle indukcyjne, jedna znajduje się w Biurze Obsługi Klienta, druga w Wydziale Spraw Obywatelskich. Miejsca ich lokalizacji oznaczone są naklejkami informacyjnymi.
Od dnia 1 kwietnia 2012 r. obowiązuje ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się, uprawniająca osoby niesłyszące i głuche do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie.
W myśl wyżej wymienionej ustawy urząd na swój koszt zapewnia dostęp do tłumacza. Osoba uprawniona proszona jest o zgłoszenie chęci skorzystania z pomocy tłumacza co najmniej 3 dni wcześniej, wskazując jednocześnie wybraną metodę komunikowania się.
W każdej innej sytuacji, niewymagającej obecności tłumacza przysięgłego, istnieje możliwość skorzystania z pomocy pracownika Urzędu Miejskiego, posługującego się językiem migowym.
Ponadto osoby niesłyszące lub głuche mogą kontaktować się z Urzędem przy wykorzystaniu jednej z poniższych form:
e-mail na adres:
fax na numer: 32 449 39 55
drogą pocztową na adres Urzędu tj.: Urząd Miejski w Pszczynie, ul. Rynek 2, 43 - 200 Pszczyna.
W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej dla osób niedowidzących:
W Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Pszczynie osoby z wadami wzroku mogą skorzystać z komputera z obsługą syntezy mowy oraz alfabetu Braille, wyposażonego w specjalną klawiaturę kontrastową, z powiększoną czcionką oraz alfabetem Braille. Komputer został dodatkowo zaopatrzony w czytnik ekranu NVDA. Na prośbę osoby niedowidzącej istnieje możliwość udostępnienia decyzji i komunikatów w druku powiększonym.
Urząd umożliwia załatwianie spraw przez osoby z niepełnosprawnością, którym towarzyszy pies asystujący. Pies asystujący musi posiadać odpowiednią uprząż oraz osoba z niepełnosprawnością musi dla tego psa posiadać certyfikat potwierdzający status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
W zakresie zapewnienia realizacji usług w miejscu pobytu osoby z dysfunkcją:
Urząd Miejski w Pszczynie zapewnia skorzystanie przez :
z możliwości załatwienia sprawy urzędowej w miejscu pobytu tej osoby.
Zgłoszenie chęci skorzystania z usługi w miejscu pobytu należy kierować:
W zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa, podać imię i nazwisko, adres pobytu oraz numer telefonu do kontaktu.
W przypadku gdy zgłoszenie okaże się nieuzasadnione, urząd może odmówić realizacji czynności urzędowej w miejscu wskazanym przez zgłaszającego, jednocześnie pouczając go o możliwych sposobach załatwienia sprawy.